Lloret i Alícia treballen per impulsar la cuina com a incentiu pel turisme

Publicat el 13 de juliol de 2017

L’objectiu del projecte és donar a conèixer als visitants els elements diferenciadors de la gastronomia de la ciutat

L'Ajuntament de Lloret de Mar i la Fundació Alícia treballen conjuntament per impulsar la gastronomia al municipi. L'objectiu és millorar l'oferta dels establiments de restauració per tal que esdevingui un element diferenciador pels seus visitants. En aquests moments Lloret és el segon municipi de Catalunya que més turistes rep rondant els 1,3 milions anuals.

Els professionals d'Alícia han començat a treballar en l'elaboració d'un estudi per tal de conèixer quina és la realitat de la gastronomia de Lloret, així com les oportunitats que ofereix el sector. La finalitat és detectar els distintius de la seva cuina i promoure Lloret de Mar com un municipi amb personalitat gastronòmica pròpia i de qualitat.

Un cop fet l'anàlisi de la cuina, el següent pas serà donar a conèixer aquesta gastronomia diferenciadora i de qualitat als professionals de la restauració. L'objectiu és donar-los-hi les eines perquè puguin transmetre aquesta singularitat als visitants. En paral·lel, sense perdre de vista el mercat local, es treballarà per arrelar les propostes gastronòmiques entre els lloratencs i lloretenques perquè se les facin seves.

El treball de la Fundació Alícia s'emmarca en les accions del Pla operatiu per a la reconversió de Lloret de Mar 2015-2020, impulsat per l'Ajuntament, la Generalitat, el Patronat de Turisme de la Diputació de Girona i la Mesa Empresarial del municipi. A través d'actuacions en diferents àmbits, l'objectiu del pla és renovar la imatge de Lloret i consolidar el municipi com a destinació turística de qualitat.